Nädal 4

Infoühiskonna visioonid on tehtud aastatel 2012-2013 ning on loodud aastaks 2020. Aasta 2020 on käes ja vaadates loodud eesmärke on tegelikult näha, kuidas enamik neist on täidetud.

Enim on ehk tunda teenuste osas, mida valimata aja ja asukoha suhtes saab iga kell tellida ükskõik mis maailma paigast. Olgu nendeks söögitarbed, nagu näiteks Selver, kes toob ka toidu koju, kui ka ilutooted on kättesaadav ja lihtsasti tellitavad. Võibolla isegi liiga lihtsasti, kuna ühe kliki kaugusel on sinust 500 eurosed kleidid, väikelaenud ja sportautod. Ehk teenuste tellimine ei ole võibolla mõeldud nõrganärvilistele. Samas digiteenused ja ostlemine on ka positiivne - maailm on avatud ja erinevad kaubad on lihtsamini kättesaadavad ja ka odavad.

Kõige kaugem ehk praegusest aastast on Eesti keele areng digitaalses maailmas elus, arenev. Eesti keel on digitaalses maailmas pigem kadunud ja on tekkinud uus keel - Estonglish. Ehk eesti keel mis on nii läbi segunenud inglise keelega, et see ei ole nii inglise ega ka eesti keel. Eesti keel on minu arvates hääbumas digitaalses maailmas. Eesti keelt enam ei hoia ka digiajakirjandus, kus esineb liiga palju kirjavigu ja ebamääraseid mõtteid.

See on tegelt üllatavalt tore, kui hästi on realiseerinud IKT visioonid ja eesmärgid. Huvitav mis tuleb 2026. aastal.

Comments

Popular posts from this blog

Nädal 11

Nädal 9

Nädal 7