Nädal 1

Õnnestumisele eelnevad mitmed komistused, mille taha jäävad nii mitmedki start-up'id ja isegi suured ettevõtted. Vahepeal võivad väljamõeldud lahendused olla isegi geniaalsed, aga jäävad kaduma kas ebavajalikkuse tõttu või mõne muu aspekti pärast, mis maailma vallutab.

Minu arvates võiks välja tuua kolm näidet, mis kirjeldavad ülal kirjeldatut hästi:

1) Praegu me ei suuda endam ette kujutada elu, kus puuduks toiduainete või pakendite kojuvedu. See on nii loomulik, et enne pidu/suuremat sündmust toob Selver või Prisma suured toidukotid ukse taha ning aitab kasvõi vanematel prouadel tuua kotid ka kortermaja viiendale korrusele. 
WebVan oli USAs 1998. aastal lennuka ideega, kus (nagu praegu Eestis olemas) pakub võimalust toidu koju kohale toomiseks. Tol hetkel oli mõte hea ning turg avatud. Miks see ei toiminud?
WebVan tuli jõuliselt peale aga turg ehk klientuur ei olnud selleks valmis. See ei peatanud neid ning nad avasid uusi ladusi erinevates USA osariikides. See aga kukkus kiirelt allamäge. Kui nad oleks oma teenuse usaldusväärsemaks teinud, mis nad küll oleks saavutanud....

2) Tahvelarvutid on ka väga populaarsed abivahendid, mis on nii telefoni kui ka arvuti eest. Go Corporation põhimõtteliselt leiutas tahvelarvuti. Firma leiutati 1987 ning tänapäeval nende mõte tundub väga tulevikku ennustav. Nende põhiideeks oli mobiili leitutamine, mis omakorda suudaks lahendada suuri arvutusülesandeid oma sisemise tarkvaraga. Antud seadet saab ka navigeerida pliiatsi abil. Aga kuna 80. lõpus polnud turg selleks valmis siis firma läks pankrotti 1994.

3) Teame et on olemas "pilv" - pilve saame laadida pilte, videoid, töid, dokumente jne. LoudCloud oli firma, kes lubas oma klientidele omada just seda sama pilve. Samuti pakuti ka pilvedega tegelemise teenust. Probleem - aeglane kohastumine. Jällegi polnud turg valmis sellisele uudsele mõttele ning firma kadus kiirelt turult.

Nagu kolmest punktist võib välja lugeda, siis ei olnud turg ehk klientuur valmis suurteks ja uuteks muutusteks. Kõik IT kui ka muud erinevad lahendused peavad olema konsensuses klientidega. 

Comments

Popular posts from this blog

Nädal 11

Nädal 9

Nädal 7